Starting over!

Guess who?

La ner verksamheten på Devote, tappa orken för att skriva och kände inte för att outa mitt liv på det stättet som jag har en tendens att göra i text.
Men nu händer det grejer! Den 23e Augusti flyttar jag till USA som au pair. Som headern avslöjar hamnar jag alltså i Abington, Pennsylvania strax norr om Philadelphia.

Vad bloggen kommer inrikta sig på är.. mig!
Vad jag gör om dagarna, ingen dgaboksform alá "idag har jag lagat mat, sen har jag läst en bok och sen..".
Dels för att jag aldrig läser böcker och dels för att tråkigare inlägg än "idag har jag", får man leta efter!
Tanken är att det kommer vara ganska tilltalande inlägg, alltså med ett syfte istället för dösnack.
Men jag lovar inget, ibland är det skönt att bara skriva och skriva för att liksom få ut det på papper som man brukar säga. Fast bilder tänker jag droppa en hel del, räkna med det!


Det kommer bli mindre träning i bloggen som nästan har varit huvudspåret i de tidigare bloggarna jag avverkat, men det kommer garanterat bli en del inlägg om detta också. Kanske till och med de gamla goa träningsfilmerna?


Idag (Torsdag 22/7) så är det så vitt jag vet ingen som vet om min blogg.
Jag tänkte lugna mig med att sprida den tills den är igång på riktigt och det börjar hända saker, alltså när jag har landat i staterna. Jag hade tänkt att fixa i ordningen den och ha allt klart, men än så länge har jag bara lagt till en header och där tog orken slut för diverse koder för att fixa i ordning allt.

Har inte bestämt mig för om jag ska skriva om mina förberedelser eller om jag ska strunt i det. Det lutar åt det sistnämnda. Kan sammafatta det hela lite kort i alla fall:
- Nästan alla papper är klara.
- Imorgon ska jag betala min faktura, buhuuu!
- Jag har börjat planera packningen, fast bara i huvudet. Ska rota igenom massa andra bloggar som skrivit och precis vad de har tagit med sig för att underlätta den saken lite. Mina två största problem nu är att jag vill ha med min vinterjacka som tar mycket plats. Tänkte därför ha på mig den när jag åker, och göra mig själv till en självutnämnd jubelidiot. I'll have second thoughts on that.. Mitt andra problem är datorrelaterat. Jag har haft tankar på att plocka ner min stationära i bitar och ta med mig för att sätta ihop den i ett chassi som jag köper i USA. Fast då måste jag köpa en skärm, kanske inte hela världen men ändå en kostnad, och kostnader har jag gott om med tanke på alla saker som jag vill göra.
Har såklart min bärbara som jag fick från skolan, men jag har aldrig kommit överens med den och den bråkar stup i ett och har alltid gjort. Litar inte på den alls, och dator måste jag ha! Familjens dator är tydligen modell äldre och den som känner mig borde veta att sega, knakande datorer får mig att flippa på stört!

Det var mina i-landsproblem, det!  Dags att ge sig på designen igen!  (....)



Förresten, headern är väll inte det vackraste ett ögat skådat, men jag antar att det kommer knäppas en hel del bilder i USA och jag kommer har material till en så mycket snyggare. Får hoppas att jag har fantasi för det också :)

Hörs när bloggen läcker ut, ciaaao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0