I'm in NYC!

Jag är framme allt har gått bra! Är på Training school där jag ska stanna tills på Fredag.


Varning för självömk, men det är min blogg, jag skriver vad jag vill.
Känner inte alls för att skriva här nu, om jag stod på New Ark flygplats just nu med en flygbiljett til Sverige i ena handen och dörren ut från flygplatsen i den andra vet jag helt ärligt inte vad jag skulle välja att göra.

Jag sitter i ett stort rum med just nu 14 personer plus jag, fast med min egna dator och jag har snart bitit hål i både kinden och läppen tror jag för att inte börja gråta. Undra i fall det är fler än jag här inne i samma sits?
Alla ser så glada och förväntasfulla ut, det är jag också egentligen, men inte just nu.

Just nu vill jag bara kliva in på Idas rum, krama om henne, prata om sånt vi brukar prata om och sedan bara somna bredvid henne med min arm om hennes midja. Jag vill till och med titta på Summerland!
Inte gå in på något rum med två våningsängar där någon skäggig kille från Chile kommer ligga.
Det är för helvete 2010, när kommer man kunna teleportera sig?

Ledsen för ett tråkigt inlägg men idag är det tungt, riktigt tungt!

Jag har i alla fall sett Manhattan, Brooklyn bridge, Empire state building och frihetsgudinnan.
Alla på ganska stort avstånd men jag har i alla fall sett dem.
Jag blev besviken på att inte Empire state building var högre, även om det var ett långt avstånd, och jäklar vad kalt Manhattan är utan sina tvillingtorn.

 

   
(Två bilder från bussresan till skolan, klicka på dem)

 

 


Kommentarer
Postat av: .sandra

Det är inte mer än mänskligt att ha lite hemlängtan och känna lite vemod. Det är inte nära hem och kan tänka mig att den tanken är skrämmande. När du kommer till familjen, får ditt rum, kan packa upp dina saker och känna dig lite som hemma tror jag det kommer bli bättre. :)

2010-08-24 @ 14:21:10
URL: http://ordavsandra.blogg.se/
Postat av: Jennie

Håll ut brollan! Det är helt normalt! Jag grinar säkert en gång i veckan här:) Många gånger förr att jag saknar dig, pappa, mamma och alla andra... det är ok och man får känna så:) Det är ju bra egentligen eftersom man vet att man har känslor och känslor är bra:) Det visar att du har ett fint hjärta och det vet jag att du har väldens bästa bror:) (by the way... fick just tårar i ögonen.... du ser... we are the same shit:)). Håll ut, snacka med de andra och få hjärnan att tänka på annat en stund. Snart kommer du ha både telefon och skype och eget rum och då blir det lättare:) Krrrammm

2010-08-24 @ 16:16:39
Postat av: Veronica

Fina ord av både dig och din syster Chrille. Som hon säger; håll ut, det blir lättare med tiden :) Efter den där första veckan ska du se att du får mer kontroll över ditt liv igen, man känner sig inte längre som en omkringkastad vante.

Vänner och familj tänker lika mycket på dig, som du på dem :) You can do it Chrillish!

2010-08-27 @ 11:10:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0