Second day at Long Island, NYC

Det gick bra att somna igår, först hade jag lite problem, jag hade vännerångest. Jag var tvungen att se vänner! Det enda jag hade i huvudet var "it's a piece of paper and it says Ross on it", en replik som Pheobe har. Jag har ingen aning om varför jag hade just det repliken i huvudet, men det var den som jag associerade till hela tiden. Det var inte ens det avsnittet jag såg på, men vänner är alltid vänner :)

Problem var att något fyllo har konstruerat min adapter. I själva uttaget sitter det ju plast så att man inte kan få ner de gamla runda kontakerna i uttagen, det har något med jordning att göra.
Dessa var i alla fall för breda (!?) på min adapter, men som tur var fick jag låna en tysk killes adapter så jag har ström till datorn.

Idag har jag i alla fall letat upp en sax och skurit bort de där plastgrejerna så nu får jag i kontakten i alla fall :)


Idag var det plugg som gällde hela dagen, och kommer vara så de kommande dagarna också, men det är inga hård lektioner direkt, bara långa.

Det har handlat mycket om sjukdomar idag, hur man märker att barn är sjuka o.s.v.

I bölrjan fick representera våra lände på olika vis. Jag och den andra svensken i min klass, Malin, arbetade såklart tillsammans och gjorde en midsommarstång.
Vi förklarade hur man firar midsommar och jag tyckte vi gjorde ett bra jobb. Jag tar creed för flaggorna, resten får faktiskt Malin ta sin creed för.
   


Våran lärare är helskön, men hon blandar bokstäver hej vilt, haha!
Satt och störde mig på det hela lektionen och detta är bara ett smakprov:



Just detta handlade om vart man hittar flest bakterier.
Skulle man skriva detta på dator skulle det se ut såhär:

"6 Germiest pLAces

pLAYgRoUND
computeRs (KeyboARD)
ShoppiNgcART hANDLeS
CUTTINg boARDS
ENTeR Key oN AN ATM MACHINe
1ST FLOOR
ELeVATOR BUTTON"

 


Senare samma lektion parade vi ihop oss två och två, jag och en tjej från Tyskland, Nina, körde ihop.
Det vi skulle göra var att varje par fick en sjukdom eller liknande att skriva en presentation om, vi fick Food Poisoning. Imorgon har vi presentationen och vi har gjort riktigt snygga grejer!

Byter antagligen ut bilden på en till mig senare, eller åtminstone lägger till den. Nina tog en med sin kamera.



Vi har gjort posters hur man undviker food poisoning och vad som utvecklar det.
En "dirty hand" som hon har i sin högerhand.
En klocka (Shadymade!) för att påvisa att man kan ha med kött ut i värmen en halvtimma innan man måste tillaga det om man inte har en frysbox.
Därför har vi såklart gjort en frysbox också.
En sol, haha!
De håriga bollarna som är fastklistrade på papperstallriken ska föreställa rått kött.

och för er som missat det så släng ett extra öga på tjejen till höger i bakgrunden, GÄSP!


 

Bilderna från ovan är när alla länder skulle göra varsin nursery rhyme speciellt för sigg eget land.
Det blev såklart små grodorna, och vi avslutade med att göra raketen.
På det första bilden ser man min rygg ute till höger, och på den andra bilden står jag längst ut till höger

 

Igår när vi kom pick vi pizza, idag fick vi hambugare. Sjukt bra mat i det här landet, ... not!
Men vi blev förvarnade om maten här.
Men liksom.. Vattenmelon, chokladmousse, hamburgare, pommes frites, majs och Pepsi.
Det fanns också chips om man ville ha det, jag hoppade det. Hyfsat gott var det väll i alla fall :)


Det är vad om hänt idag i runda slängar, eller ah.. Det är väll vad som hänt.


Inte lika tugnt idag, men fortfarande tugnt..
Fy vad jag inte visste hur man kunde sakna någon såhär mycket.
Min lilla Ida där hemma, du är bäst! ♥ 
Don't get me wrong family, jag saknar er också men det är helt olika situationer.


--> Det följande är tillägnat Totte, eller andra som kan Vänner utantill och har den sortens humor <--


Förlååååt, my bad! Jag kom på att det är Pheobe som säger det :(




Pheobe - WASH YOUR HAND!!
Chandler - How did you.. know? 

 


Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Hej Crille Nu har jag fått en ny morgonläsning mycket intressant att få följa dig Ha det så gott Kram på dig/Lisbeth

2010-08-25 @ 09:57:20
Postat av: Totte

Hhahaha! ;) Nej va illa nu får vi köra vännerfraser över skype :( Miss u buddy! :D.Ledsen att det inte blev något klättrande .. tog en massa extra pass i jobbet faktiskt .. payed off... today.. flaflalalafla (BOOOM) 14½ tusen på kontot XD

2010-08-25 @ 10:10:45
Postat av: .sandra

"Fy vad jag inte visste hur man kunde missa någon såhär mycket.". Chrille, missa? Börjar du redan blanda svenska och engelska efter bara 2 dagar? Hur fasen ska detta sluta? :D

2010-08-25 @ 11:26:29
URL: http://ordavsandra.blogg.se/
Postat av: Sarah

jag är också vänner fan. Det är underbart. Det går på tv varje dag 10pm, dubbelavsnitt. På kanal 06 :)

2010-08-25 @ 22:14:55
URL: http://trolletsarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0