a handfull of awesomness

Dags att bjuda på bilder och text från ett par dagar som absolut kommer gå till historien om mig.


Onsdag - Torsdag (Thanksgiving)
Åkte med min värdfamilj till New York och Long island för att fira thanksgiving där med deras nära och kära. 
Kom hem med två matchtröjor, en från Mets (baseball) och New York Giants (football) som jag fick av min värdmammas bror, tack för dom! 

Fredag (Blackfriday)
Fick jobba 9:15-12:00, köra Jessie till hennes kompis och hämta chichi på hunddagiset. Det kallar jag jobbdag!

Sen är det så att dagen efter thanksgiving kallas för Black Friday och det är galen rea överallt här i USA. Det är tradition att åka tidigt till affärerna som öppnar vid 4 a.m. för att roffa åt sig det bästa. Detta visade sig var mer en tradition än nödvändigt. Jag och Kalle fyndade ett par riktiga kap under dagen.

Vi avslutade dagen med att åka till gymmet för att sedan åka hem till honom, laga tacos och spela poker.



Såhär slutade pokern:
Efter lite hattande fram och tillbaka fick jag övertaget och höll krav i det, när Kalle hade några få marker kvar gick han all in på en bluff. Han satt med knekt, sju och jag följde efter med par i åttor som skulle visa sig bli triss i åttor när rivern vändes upp. Japp jag är stolt och vägrar påstå att det handlar om nybörjartur ;)


Lördag

Jag och Kalle knallade upp hyfsat tidigt och gjorde oss redo för en roadtripp på östkusten.
Vi tog oss upp till Long branch och arbetade oss ner därifrån ända till Atlantic City, östkustens Las Vegas.
Sjukt värd dag, allt var el perfecto! Blev inga bilder från Atlantic city tyvärr.
Här är en googlebild: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2c/Atlantic_City,_aerial_view.jpg













Söndag

Roadtrippen fortsätter.. Vi plockar upp Elin i Wilmington och ställer in siktet på Washington D.C.
Kalle droppar bomben om att en NHL i Washington vore ballt, sagt och gjort så beställde vi biljetter och skrev ut hemma hos Elin. Två timmar senare spottar vi Capitolium. Var lite speciellt att se Bäckström spela i NHL's kanske bästa förstafemma men matchen i sin helhet var ganska seg. Den gick till förlängning och sedan straffar som Capitals tog med 2-0 i straffar och 4-2 i matchresultat.
















Ovechkin ;)


Kommentarer
Postat av: Lollo ♥

fan jag hatar att jag inte kan följa med på sånt för jag jobbar 24/7 på helgerna D:

2010-11-30 @ 01:29:31
URL: http://lollohellobaby.blogspot.com/
Postat av: .sandra

Härliga bilder, jag blir avis! Men vafasen, vinterjacka ena stunden och t-shirt andra, vad är detta? Här är det -10 grader och de där bilderna är som ett hån mot oss, vi måste behålla jackan på. ;D Iofs gillar jag att det är kallt och snö ute, mysigt.

2010-11-30 @ 09:31:47
URL: http://ordavsandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0