tear it up

Har lite tid över så jag bestämde mig för att sno en lista från Sandras blogg och bjuda på.
Hate it or love it the underdog's on top


Namn:
.... Ta en titt på min header
Född: 13 Feb -90
Uppvuxen: Jag kallar min uppväxt för kollektiv mobbing från min familj då jag är den enda som inte fick växa upp på västkusten. Ofrivilligt född i Borås och satte mina första fotspår i Länghem där jag bott i 20½ år, influerad av kindbo och tranemotattare. Tror jag har gjort ett ganska bra jobb för att inte prata kindbo eller bete mig som en tranemotattare. Men jag är inte bitter, jag tog avstånd från båda och hittade ganska rätt på gymnasiet till slut och jag har haft det bra i Länghem. Planen är att bosätta mig där ute vid havet igen sinom tid. 
Familj: Mamma, pappa, tre systrar, en bror, en brorson, två systerdöttrar, morfar och ett gäng kusiner.
Civilstatus: Ofrivllig men självförvållad olycklig singel
Sysselsättning: Jobbar som Au Pair i USA och har så gjort de senaste tolv veckorna och kommer så göra de kommande 40.
Utbildning: Idrott & hälsa, två instruktörsutbildningar för gymträning, ett år på IT-linjen.
Favorit årstid: I Sverige, senvår.
Önskan: Att alla mina framtidsplaner skall gå i lås.  


Mina egenskaper
- Tidsoptimist. Har en förmåga att i de allra flesta fall vara sen eller i bästa fall i tid på minuten.
- Sjusovare. Sover mer än gärna länge på morgonen och går ofta och lägger mig senare än jag borde.
- Omtänksam. Jag bryr mig om människor och har lätt för att sätta mig in i folks situationer.
- Musikoholic. Vet inte hur många dagar jag hade klarat mig utan musik. Min personliga sak till Robinson hade lätt varit en fulladdad iPod. Hiphop spelas allra mest, jag gillar när det är äkta.
- Förhållandekille. Trivs bättre så.
- Glömsk. Mitt minne är ofta sämre än en valfri guldfisk. Kan vara ett riktigt handikapp ibland, eller rätt ofta.
- Filosof. Kanske inte professor i något ämne eller några revolutionerande idéer på mitt bord men jag tänker väldigt mycket, ibland för mycket. Jag är en sådan person som kan stänga in sig i sin egen värld. I sådana där situationer där det blir väldigt awkward med pinsam tystnad kan jag sitta och fundera över något och inte ens lägga märke till tystnaden medans den eller de andra sitter och svettas för att komma på något ämne att tala om.
- Jag har ganska lätt för att läsa ner människor, varför de beter sig som de gör, om de är sig själva eller försöker leva upp till något de inte är. Om folk ljuger eller kryddar lite väl mycket. Men jag väntar gärna till allra sista möjliga ögonblicket att tala om de för dom. Jag är inte ärlig på de viset att jag alltid säger vad jag tycker och tänker, det känns bara dumt.
- Träningsnarkoman. Räknar varken kalorier eller bygger upp hela mitt liv kring träningen men jag gillar miljön, attityden, träningslivet och känslan man får när man tränar.  Jag känner mig liten, klen, seg och hängig när jag inte tränat på ett tag. Skulle vilja påstå att mitt intresse har vänt mitt liv upp och ner. Allt från umgänge till storlek. Hade jag inte börjat träna och fångat intresset hade jag garanterat inte umgåtts med de personer jag gör i dag och varit en liten skit med tanke på min storlek i högstadiet. 



Jag tycker om
- Människor med talang som inte skryter om det men ändå står för att de är duktiga. Det är en skör tråd, men man ska kunna säga att man är duktig vara stolt men inte göra en för big deal utav det.
- Min familj
- Vänner, tv-serien. Med lätthet något av det bästa jag vet, undra om jag någon gång kommer att tröttna?
- Eminem, allt han gör är i stort sätt bra. Vår livshistoria är långt ifrån likadana men jag känner igen mig i honom och kan relatera till något eller ibland allt i de flesta av hans låtar. Han är äkta och han har gjort något sensationellt och skrivit historia sedan länge. Som Shazaam beskrev världen "världens bästa golfare är svart och världens bästa rappare är vit". Ombytta roller?
- Ida
- Amerikaner generellt. Deras syn på saker och ting är underbar, så också deras accent och ordval.
- Resa, jag älskar det! Dock föredrar jag en mer givande resa än strand, pool, hotell och all-inclusive.
- Att stå på egna ben. Den dagen jag har en möblerad lägenhet som jag delar med någon jag älskar på ett ställe där jag trivs och har ett jobb jag gillar med stadig inkomst samtidigt jag har uppnått de jag vill på vägen dit är jag som allra lyckligast. (Världens längsta mening, woooho)


Jag tycker inte om
- Attentionwhores och dokusåpor. Afasi's rad i låten Bomfalleralla "biter av stora kroppspulsådern som transporterar syre åt hela jävla världens dokusåpor" är mitt motto i den frågan. Blir det en andra säsong av Kungarna av Tylösand så överväger jag att inte komma hem till Sverige alls och kommer förmodligen göra ett tappert försök att byta ut mitt svenska medborgarskap mot något annat, förutom ett danskt eller tyskt.  
- Folk som lever på andras framgång och inte kan leverera själva. Som Organismen rappar i låten JKIBMM "alla vill få chansen att få vara känd i världen, annars kan man alltid vara den som känner världen. Gå på galor, alltid vara där på premiärer för att sedan läsa blaskor om vem gjorde vad och vem var där"
- Folk som påstår sig hata svenska polisen och inte kan skilja på rättsväsende och polis. 
- Rasism åt båda hållen, från svarta åt vita och vice versa. Speciellt att rasismen från svarta ofta är accepterad. 
- Folk som är pratar om något de inte vet något om. Debatterandet som pågick på Facebook bland sorgliga små random människor dagarna efter SD kom in i riksdagen fick mig att gå bananas. - "Läs inte då", hahaha, eller hur.
- Otacksamma jävlar!
- Generaliseringar och att dra alla över en kam i fall där det har en betydelse. Till exempel att alla poliser är svin när en blir dömd för något hemskt. Det är ungefär som att säga att alla författare är rattfyllerister för att Viveca Lärn blev dömd för det.

Framtidsplaner
Jag håller i skrivande stund på att avverka en av mina framtidsplaner, ett år i USA och att se den amerikanska kulturen och uppleva landet från en annan vinkel än den man upplever från den röda trappan på Times Square.
Resterande planer består av att resa, resa och resa och att bygga upp mitt liv kring något stadig såsom:
Göra högskoleprovet, kicka ass på intagningen till polishögskolan och bli intagen dit. Oddsen på att bli antagen första sökningen är tydligen inte så höga, ska göra mitt bästa. Helst vill jag gå i Växjö, men jag vet en som kommer från samma samhälle som jag som hamnade i Umeå, palla den? Det blir som det blir.
Man måste i alla fall gå sex månader som aspirant efter de två åren på polishögskolan och sedan arbeta som "vanlig" polis i 1,5 år innan man får söka vidare. Jag kommer antagligen söka vidare till någon sorts styrka, kravall eller insats känns som mitt forum.   
Vad har jag mer för planer? Man vet ju aldrig hur länge man får vara med i matchen liksom.
Lägga på mig ett och annat kilo muskelmassa är ju givet och när måttet kring vänster överarm är stor nog kommer jag plantera en tatuering där, ledsen pappa, det kommer att ske. 
Om detta går igenom har jag en stadig grund att stå på tycker jag, sedan som jag skrev ovan vill jag bo någonstans där jag trivs, tillsammans med någon jag trivs än bättre med.



See ya!

Kommentarer
Postat av: Visar

Du verkar ha bra framtidsplaner.

Vi är rätt lika, gillar EMINEM! vänner serien. vill plugga till polis och ska gå Au Pair!

2010-11-27 @ 11:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0