Turning my life.

Min familj har aldrig varit en familj som reser, av fyra tusen olika anledningar, med andra ord så har jag inte så många länder att addera till mitt CV som jag har besökt. Men jag jobbar på det.

Resa är det roligaste jag vet. Sen jag fick ett ett bra betalt helg och lov- jobb har jag kunnat ta tag i mitt resande på egen hand och jag är nöjd med vad jag åstadkommit så här långt. Att min syster bor i Portugal har gjort att jag har kunnat resa dit tre gånger vilket är helt amazing! Bara i år har jag rest mer än vad jag gjort hela mitt liv, och jag vill bara ha mer. Det jag gjort i år är bara ett normalt år för vissa, men mycket för mig.
I April åkte jag och Totte till London över fem dagar tillsammans.
Det är bland det bästa jag har gjort, lätt topp tio. Vi åkte över påsken, med varsin ryggsäck och en flygbiljett. Ingen hade varit i London innan och vi hade ingenstans att ta vägen när vi kom dit, precis som det ska vara!
Vi löste det fint och London är kanske den bästa staden jag besökt.

I Maj åkte jag jag och massor av John Bauer folk till Alanya, Turkiet.
Charter, med alkohol, utekvällar, solning, bad, hotell, all inclusive och pool. Inte riktigt min grej med andra ord.
Det svider lite att spendera pengar på charter när jag egentligen vill lägga min reskassa på något mer givande. Men detta var speciellt. En resa med alla grabbarna och massa andra. Riktigt kul vecka, och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte saknar det.

I Augusti vände jag mitt liv upp och ner och åkte hit till USA för att stanna i ett år.
Jag lämnade vänner, familj, hund och flickvän hemma, och kom hit utan någonting i princip. Första dagen ville jag bara vända på klacken och komma hem igen, sedan dess har jag inte haft hemlängtan alls. Jag har saknat människor, vissa sjukt mycket och vissa lite mindre men det är inte samma sak som att ha känslan att man vill boka nästa flyg hem. USA har i flera år varit en dröm och det är nu jag lever drömmen, och förväntningarna var stora, förväntningarna har visat sig stämma.
Jag gillar USA! Här har jag också rest lite under mina hittills 9 veckor:
- Philadelphia. Min nya hometown! Det är inte samma sak som att åka till Borås men det är inte "skithäftigt" längre. Men en riktigt bra stad, den borde ni se! Har nog varit där ett femtontal gånger.
- Atlantic City. Las Vegas i miniatyrform, kasions, hotell glitter och glamour precis intill havet. Vi bodde på lyxhotell, Taj Mahal, och hade lyxsuiten. Det var coolt! Lyckades inte utforska staden något nämnvärt men jag vill åka tillbaka och se mer. Då jag var där var östkusten hotad av hurikanen Earl så jag antar att det var mycket mindre folk än vanligt. Jag åkte slingshot för första gången, två gånger!
- New York City. Världens huvudstad! Grym stad och mycket att göra. Allt är i modell XXL och det är verkligen staden som aldrig sover. Jag trivs inte som fisken i vattnet jag är där, för mycket folk, för mycket trafik men jag är verkligen fascinerad av staden. Allt är häftigt, varje street och verkligen varje avenue har något speciellt att erbjuda. Det är som att gå in i ett vykort varje gång man äntrar staden. Frihetsgudinnan, skylinen, Empire state building, Rockefeller Center you name it finns ju bara på kort.. Eller?

Det är städerna jag har varit i hittills, men det betyder också tre olika stater och vi planerar såå mycket mer!
Sedan har vi åkt runt till mindre ställen häromkring och det räknas ju, six flags till exempel. 
Liseberg on steroids!  Jag är också sjukt glad över att ha hunnit se Snoop Dogg, Phillies och Flyers live!


Nu jobbar vi vidare från detta. 
"Mot oändligheten och vidare" - Buzz Lightyear




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0